Zaterdag 6 mei moest It Fean / Boelenslaan 1 aantreden tegen Spannum 1. Op papier leek dit een makkelijke wedstrijd te worden, maar niks was minder waar. Voor de wedstrijd werd het vlaggenschip dan ook al goed gewaarschuwd om scherp aan de wedstrijd te beginnen en deze ploeg niet te onderschatten.

De EXPERT-formatie begon goed aan de wedstrijd. Binnen 10 minuten stond er een 4-0 voorsprong op het scorebord. It Fean / Boelenslaan zette goede aanvallen op en wist mooie kansen te creëren en af te ronden. Spannum gaf zich echter niet zomaar gewonnen en kwam terug tot 6-4. Het vlaggenschip zette nog een keer aan, waardoor er met een 13-7 voorsprong kon worden gerust.

Na de rust was het Spannum die de openingsscore op zijn naam kreeg. De EXPERT-formatie wist hier direct op aan te sluiten middels een mooi afstandsschot.
Weer zette Spannum aan door drie doelpunten op rij te maken. Toch wisten de roodhemden het hoofd koel te houden, op deze zonnige middag, om deze wedstrijd tot een mooie overwinning te brengen met een eindstand van 19-13.
Volgende week zaterdag speelt It Fean / Boelenslaan 1 haar kampioenswedstrijd tegen SIM 1 om 15:30 uur op sportpark De Ketting. Dit belooft een spannende wedstrijd te worden waar we wel weer steun kunnen gebruiken van het altijd al aanwezige publiek. Komt dat allen zien!