Zaterdag 15 april gingen we al vroeg richting Oentsjerk om tegen de Wâlden D3 te spelen. Coaches Peter en Ria konden beiden niet mee, omdat het Paasweekend was. Ook Jeska ontbrak. Eva, Selina, Judith, Stefanie, Marit, Simone, Ingmar, Sharon en ik gingen vandaag de strijd aan. Gelukkig was Martine bereid gevonden om ons team te coachen. Zou het haar lukken om zowel het aanvalsvak als het verdedigingsvak te coachen?

We begonnen met Stefanie op de reservebank. Het was fris in Oentsjerk. Wat nog vervelender was: het waaide ook nog eens erg hard. De eerste helft was duidelijk te merken dat wij, maar ook De Wâlden, erg last hadden van de vele koude windvlagen. De bal ging steeds net even een andere kant op dan dat de bedoeling was. Irritant!

In de eerste 12,5 minuten kwamen we ook nog eens met 1-0 achter te staan. In de tweede helft van de eerste helft nam Marit plaats op de reservebank. Simone had van tevoren op de heenreis gezegd dat ze 3 doelpunten ging scoren vandaag. Ze besloot in de eerste helft het eerste doelpunt te maken. Het was 1-1 en vrij snel erna was het rust.

Bij het begin van de tweede helft moest ik op de reservebank. Ik mocht de stand via een formulier bijhouden, dat was nog lastig ook! De rust had ons goed gedaan. Het waaide nog steeds hard, maar nu gingen onze pogingen om te scoren er wel in. Eva maakte de 1-2, Judith maakte de 1-3 en Selina de 1-4. Eva maakte de 1-5. Helaas werd dit doelpunt afgekeurd, het bleef 1-4.

In de tweede helft van de tweede helft (snap je het nog?) mocht ik er weer in en nam Sharon plaats op de reservebank om op te warmen en de stand bij te houden. Simone besefte dat ze nog twee keer moest scoren om haar doel te halen en scoorde de 1-5. Vervolgens besloot ik om de laatste goal te scoren, zodat het 1-6 werd. Simone haalde haar doelstelling net niet. Maar als team hebben we onze doelstelling wel gehaald: winnen! Bedankt voor het coachen Martine!

Op 29 april gaan we proberen de D2 Flamingo’s te verslaan, zodat we weer een stapje dichter bij het kampioenschap komen!

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer