Vandaag 11 februari de inhaalwedstrijd voor de dames en heer van de E2 op het programma. Dit was in Hijum tegen MNenW E1. De eerste wedstrijd was thuis een gelijkspel geworden. We wisten nog dat zij grote dames hadden en vooral op de inloopbal speelden. De inloopbal! Die hebben wij het laatste half jaar ook geleerd en kunnen we ook in de wedstrijd toepassen! Dit betekende dat het een spannend duel zou worden, de winnaar zou ervandoor gaan met de titel!

Om kwart voor 10 stonden we met zijn allen klaar bij de sporthal, we hadden Djurre mee als gastspeler, want Janke kon helaas niet spelen door een operatie. Maar deze is goed verlopen, dus we hopen dat ze snel weer mee doet!
Een hele reis hebben we afgelegd naar het dorpshuis in Hijum. Een klein knus zaaltje, zo leek het toen we binnen kwamen. Tijdens de wedstrijd bleek wel dat het wel heel klein was, maar ja daar hadden zowel wij als zij last van.
Het was een spannende wedstrijd, de eerste 10 minuten ging het heen en weer en hadden ook beide ploegen kansen. Alleen MNenW wist een goal te maken. De 2e 10 minuten van de 1e helft werden beide ploegen steeds feller. Er werd gestreden om iedere bal en goed verdedigd. Beide ploegen konden hierdoor weinig kansen creëeren. Dit betekende dat we gingen rusten met een 0-1 achterstand.
Na de rust wisselden we van korf en ging de spannende wedstrijd door. De vaders en moeders op de kant hadden het misschien nog wel zwaarder met de spanning dan de spelers. Iedere kans die net mis ging werd er gegild en gejoeld! Het was een hele belevenis. Helaas wist MNenW een 2e goal te maken, maar snel daarna wist Eritia een strafworp goed te benutten! Het was 2-1.
Toen moesten we nog 10 minuten, alles lag nog open. Helaas konden we de laatste 10 minuten de verdediging niet helemaal dichthouden. Een paar keer vond MNenW snel de korf en dit betekende een 5-1 achterstand. Gelukkig konden we nog wat terug doen, Emma onderschepte een bal en gooide deze snel naar Marrith en die gooide hem er vanaf 5 meter in!!
MNenW scoorde nog 1 doelpunt, daardoor verloren we met 6-2 Zij werden nu kampioen, jammer maar helaas! We hebben wel een hele goeie wedstrijd gespeeld! En volgende keer winnen we vast van ze! Vanavond zijn we ploeg van de week bij het 1e!! Hier hebben we ook allemaal heel veel zin in! Hopen dat zij wel gaan winnen!!!

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer