Alsof het de Korfballeague betrof; Op dinsdagavond effe naar Almere voor een heuse wedstrijd op niveau. Om 17.45 vertrekken om uiteindelijk om 23.15 weer thuis nog even op de bank te mogen zitten maar wel met 2 punten in de pocket.

De bus was te laat en dus gingen we maar met eigen vervoer op pad. Al in de heenreis mochten we een sneeuwvlokje op de voorruit ontwaren. In Heerenveen een laatste topper opgepikt en ook Willem (wie kent hem/haar niet) was inmiddels in de auto.

Keurig op tijd; 19.15 uur zaten we aan de koffie. Even ontspannen, omkleden, een speech van wel 2 minuten en we gingen natuurlijk voor de winst.

In het begin van de wedstrijd was die laatste intentie nog niet te zien. Het eerste aanvalsvak wat later in de wedstrijd zich sterk herstelde begon niet sterk. Te statisch, te voorspelbaar en de nodige plaatsfouten. EKVA profiteerde en nam dus ook een 2-0 voorsprong. Gelukkig konden we het snel rechttrekken en daarna namen we het scorende initiatief over en heel langzaam aan kwamen we beter in het spel. Toen Atje na 21 minuten van afstand scoorde en Remco daarna 2x de korf vond stond het zomaar 3-7. Vlak voor rust kwam EKVA nog terug. De tegenstander van Peter was, ondanks extreme druk, toch in staat om te scoren en nadat ook Henk een rebound in 3 keer niet kon bemachtigen stond een dame van EKVA zomaar vrij voor de korf en was het vlak voor rust ineens weer 6-8.

In de rust enkele korte aanwijzigen. Zonder bal wat meer bewegen en iets meer afwisseling in het spel zoeken en we waren er van overtuigd dat we 2 punten mee gingen nemen.

Toch was het EKVA wat het initiatief nam en binnen 3 minuten de 8-8 op het bord zette.

We raakten niet in paniek en een goede aanval leidde tot een doelpunt van Jenco en zo bleef EKVA steeds achter ons aanlopen. We hadden nooit het gevoel dat we punten zouden weggeven maar we konden ook geen gat van 3 punten slaan. In de 15e minuut scoorde Grietje misschien wel de belangrijkste treffer. Voor het eerst weer een gat van 2 punten door te scoren; 10-12.

Hierna kwamen Jille en Joukje in het veld voor Jenco en Grietje.

EKVA rechtte nog een keer haar rug; 12-12 maar binnen 2 minuten stond het weer 12-14 doordat Remco goed werd uitgespeeld met steun van zijn vakgenoten. It Fean had hierna meer intiatief en uw reporter mocht ook nog een strafworp missen in de laatste minuut.

Op de stand van 14-16 floot de examinerende scheidsrechter af. Wij 2 punten en hij zijn diploma.

Joukje en Jille bedankt voor jullie aanwezigheid en bijdrage in de winst.

Zaterdag 18 maart is de volgende wedstrijd; thuis tegen Westergo.

Op dit moment staan we verdienstelijk 3e achter Oranje Zwart 3 en Emmeloord 2.

Gescoord werd er door; Remco (6x), Henk (4x), Jenco (2x), Peter, Petra, Atje en Grietje (allen 1x).

20 apr.12:15Wêz Warber en Fluch/Pallas '08_thebagstore.nl C1 - Boelenslaan / It Fean C1Meer
20 apr.13:30Invicta/Frigro A1 - It Fean / Boelenslaan A1Meer
20 apr.14:00Heerenveen 4 - It Fean / Boelenslaan 3Meer
20 apr.15:30Hoogkerk/Schelwald Optiek 2 - It Fean / Boelenslaan 2Meer