Het jaar begon met een valse start, de wedstrijd tegen Thrianta ging niet door vanwege gladde wegen. Dus de eerste wedstrijd was uit tegen DTS 2 op 14 januari. De heen wedstrijd ging nipt verloren 9-10. Het tweede was erop gebrand te winnen deze keer. De eerste helft werden er voldoende kansen gecreëerd door beide teams. Alleen was DTS wat zorgvuldiger en ging met 6-3 de rust in.

Het tweede moest de kansen afmaken om de wedstrijd te winnen. Met een tussenstand van 8-4 ging het geloof in een goede afloop in rook op. Maar DTS wist de korf niet meer te vinden en It Fean / Boelenslaan wel. Na het laatste fluitsignaal stond er 9-9 op het scorebord. Goed teruggevochten en tevreden met het punt.

De week erop de thuiswedstrijd tegen Parabool 6. De uitwedstrijd werd uitstekend gespeeld maar wel verloren met 12-10. Er stond dus weer een spannende pot voor het publiek op het programma. Veel kansen de eerste helft voor beide teams, maar net als de week ervoor was de tegenpartij scherper 4-8 met rust. 3 van de 4 waren strafworpen.

Met de wedstrijd van de week ervoor in het achterhoofd wisten we dat we niet op mochten geven. Met veel strijd en de juiste personen die eindelijk begonnen te scoren werd het gat gedicht. Met nog 1 minuut op het bord ging de vinger van de scheids ook omhoog, 11-11. Er moest gezocht worden naar die ene goede kans en Jan-Geert greep deze met beide handen aan en wierp de bal van flinke afstand in de korf 12-11.

Met veel moed werd er 28 januari afgereisd naar AVO 6 te Assen. De heenwedstrijd werd 16-7 gewonnen. Maar vandaag hadden wij een compleet ander team. Een aantal spelers moesten met het eerste mee. Gelukkig hebben wij een fit 3e en Atje, Grietje en Jantina kwamen uit Drachten gevlogen om ons te ondersteunen. Ook Remco van der Veen kwam het tweede versterken.

Tot onze verbazing was de tegenpartij bijna gelijk als de heenwedstrijd. We konden dus wel winnen vandaag. De eerste helft liepen beide teams gelijk op met toch steeds de voorsprong voor It Fean / Boelenslaan 2. Na de rust werd er gewisseld Atje voor Joukje en Jantina voor Grietje. Een goede zet, want er kwam meer rust en orde in het spel. AVO bleef wel bij maar kwam niet voorbij 14-16. Een mooie overwinning en veel dank voor de mensen van het 3e.

Komende zaterdag thuis tegen ROG 4 om 17:30.