Senioren 3 kent een wat wisselvallige start van het seizoen. Komt mede door veel wisselende samenstellingen die we aan het begin hebben gehad. Afgelopen zaterdag stond het duel tegen Oranje Zwart 3 uit Zwolle (!) op het programma. Vergis je niet, op 7 januari moeten we zelfs naar Almere.
Daarnaast wat blessures die senioren 3 teisteren; Jildau is gehele seizoen al geblesseerd afwezig, Hester heeft elleboog gebroken en Henk Kempenaar zijn knie is onwillig en ook Peter Steffen was zaterdag afwezig met enkelblessure.

Het beloofde een zware wedstrijd te worden en dan mag je ook een betrokken scheidsrechter verwachten. Helaas stond er wel een leidsman maar van enige beleving of inzet was geen sprake. Een gemiste kans voor de scheidsrechter zelf. Gelukkig bleven beide teams daar rustig onder.
Al direct in de wedstrijd zette Oranje Zwart It Fean onder druk. Goede rebounds en snelle acties leverden hen nog geen doelpunt op. It Fean kwam op 1-0 door een omdraaibal van Remco. Later bleek dat dit ook de enige voorsprong voor It Fean zou zijn.
Oranje Zwart bleek al snel over erg goede heer te beschikken. Remco had zijn handen vol maar dat was beslist geen schande. Toch deden we het verdedigend goed en zeker in begin van de wedstrijd waren de doelpunten duur. Wijzelf blonken uit in missen van enkele omdraaiballen. Hun dames namen erg veel risico bij voorverdedigen maar helaas konden we dat onvoldoende afstraffen. Dat ook Oranje Zwart het zwaar had bleek al uit het feit dat ze in de eerste helft na 20 minuten 2x wisselden. Zowel een dame als een heer ruimden het veld. Bij rust was het 3-6. Oranje Zwart beter maar we waren nog niet kansloos.
In rust werd er op gewezen dat we meer diepgang vanaf de eerste bal moesten hebben om zo de druk op de ballijn van Oranje Zwart te bemoeilijken. Daarnaast meer gebruik maken van diepe bal op dames om hun voorverdedigen af te straffen. Jantina deed daar direct een schep bovenop en scoorde direct 4-6. Oranje Zwart zette aan en via 3x een afstandstreffer werd het 4-9. Zo halverwege de tweede helft besliste Oranje Zwart de wedstrijd; 5-12. Met name de heer verdedigd door Remco, en later door Henk, was niet af te stoppen. Hij scoorde in totaal 7x en feitelijk besliste hij de wedstrijd.
Ook Joukje speelde laatste kwartier nog mee maar ook dat mocht niet baten. De eindstand werd uiteindelijk 11-18. It Fean 3 mag terugzien op een goede wedstrijd maar helaas; Oranje Zwart was te goed.
Gescoord werd er door; Jantina (3x), Remco, Petra en Jille (elk 2x), Henk en Niels (elk 1x).
Alle spelers, trainers, sponsoren en supporters wensen we een Prettige Kerst en een gezond 2017.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer