Afgelopen zaterdag moest It Fean 2 aantreden tegen ROG 4 uit Groningen. Geen onbekende tegenstander, op het veld werd er ook al tegen deze ploeg gespeeld. Helaas werd toen verloren.

It Fean begon goed aan de wedstrijd en kwam door 2 doelpunten van Manon al snel op voorsprong. ROG scoorde vervolgens nog wel een tegendoelpunt, maar het was It Fean dat uit wist te lopen naar een 1-6 voorsprong. Hierna werd om en om gescoord en werd er gerust met 4-8 tussenstand. It Fean was duidelijk de bovenliggende partij, maar wist de voorsprong helaas niet verder uit te breiden.

De eerste goal in de 2e helft kwam nog wel van It Fean, hierna lukte het de gasten maar niet om te scoren en wist ROG zelfs terug te komen tot 8-9. Gelukkig wist It Fean zich te herpakken en het verschil weer 4 doelpunten te maken, 8-12. Beide ploegen scoorden aan het einde van de wedstrijd elk nog 1 keer en zo werd de eindstand 9-13.

Een goede, maar geen eenvoudige overwinning. Doordat It Fean in de 1e helft verzuimde om de voorsprong te vergroten en in de 2e helft moeite had om te scoren waardoor ROG terug kon komen, bleeft het lang spannend.

Aanstaande zaterdag 10 december speelt It Fean 2 tegen Flamingo's 3 in Buitenpost om 20.30.