Na 4 wedstrijden te hebben gespeeld in de zaal kan ik als trainer/coach melden dat we het goed doen. 4 gespeeld en 6 punten is een prima prestatie waar we mee verder kunnen. We begonnen de competitie tegen De Wâlden. Op het veld was er al gewonnen van deze ploeg. Uitdaging voor ons is om ook nu weer van  ploegen te kunnen winnen die we op het veld ook al zijn tegen gekomen.

Grote uitdaging is om onze sterke punten optimaal te benutten en onze minder goede punten niet zichtbaar te laten zijn voor onze tegenstanders.
Sterk punt van ons is ons scorend vermogen over de hele ploeg. Iedereen kan een goal maken bij ons en dat maakt het lastig voor tegenstanders om ons te verdedigen. Daarbij wordt ons samenspel ook steeds beter zodat we ook steeds meer kansen krijgen in de wedstrijden.
Aandachtspunt blijft het omgaan met de vele lengte bij onze tegenstanders. Op dat punt beginnen we echt te groeien als team. Met als hoogtepunt de winst gisteren op Emmeloord B1.
Maar eerst De Wâlden. Inderdaad een ploeg met lange heren en goede dames. Verdedigend goed gespeeld. Met name de 2e helft het scoren van de dames van De Walden goed aangepakt. Aanvallend was het lang zoeken naar de goede kansen. Uiteindelijk de winst gepakt met 1 goal verschil. Matchwinnaar Jens scoorde eindelijk na veel pogingen de winnende. Grote winst in deze wedstrijd was dat we steeds beter leren herkennen waar de sterke en zwakke punten liggen van de tegenstanders en daar gebruik van durven te maken.
Vol vertrouwen naar de volgende tegenstander Hoogkerk B2. Alweer een bekende voor ons. Op het veld overtuigend gewonnen met 20-7. U kunt al raden waar het grote gevaar schuilt. De vraag is niet: gaan we winnen?, nee met hoeveel gaan we winnen?
Het begin was ook prima. Huub 100% in de eerste 3 schoten. We gaan er voor zitten! Helaas bleek het niet allemaal even gemakkelijk te zijn. Weer die rottige lengte bij de tegenstander. Een tegenstander die ook nog veel inzakt en als je dan het schot niet meer hebt, wordt het lastig. Dat werd het dus ook. Uiteindelijk wel verdiend gewonnen. Hard werken is ook een kwaliteit. Twee gespeeld en 4 punten.
Nu komt het echte werk. Mid Fryslân B1. Een tegenstander die echt hoger hoort. Zeer sterke ploeg. Prachtig meetmoment voor ons om te kijken waar je staat als team. En ondanks de nederlaag van 3-15, denk ik dat dit misschien wel een omslagpunt is geweest in ons besef van wat er gevraagd wordt op hoger niveau. Ze hebben gevochten als leeuwen en verdedigend goed partij kunnen bieden. Aanvallend was het zwaar, fysiek werd er veel gevraagd van de spelers. Erg genoten van de inzet en lef van mijn ploeg. Zoals ik al zij een prachtig leermoment, vraag is wat doen we er mee?
Stappen vooruit maken die je niet alleen in de wedstrijd maar ook op trainingen! Af en toe moet dat weer even duidelijk gemaakt worden en zijn dit weer leermomenten voor de volgende wedstrijd.
Emmeloord B1. Op het veld verloren van deze ploeg. Goede ploeg met lengte en scorend vermogen. Heel benieuwd hoe we voor de dag zouden komen.
Als trainer/coach heb je soms van die momenten dat alles op zijn plaats begint te vallen en dat zaken die je traint terug komen in de wedstrijd. Gisteren was zo’n dag. Verdedigend heeft de B1 gisteren het beste laten zien tijdens mijn periode als trainer van dit team. De 1e helft met 1-6 voor staan, verdedigend super gespeeld met lef, durf en inzet. Aanvallend dynamisch gespeeld met veel beweging zonder bal en durf! Ik kan jullie zeggen dan ga je met trots de rust in.
Je weet dat de 2e helft weer zwaar gaat worden. Een tegenstander die in de rust op scherp wordt gezet en alles op alles gaat zetten om terug te komen in de wedstrijd.
De 2e helft werd ook een boeiend gevecht om de goals en de rebound. Ook Emmeloord begon mee te scoren en het werd voor de neutrale toeschouwers een spannende wedstrijd. Weer complimenten voor mijn team. Als team weer gestreden voor elke bal en mee blijven scoren. Heb een aantal prachtige aanvallen gezien die een doelpunt verdiend hadden. Als dan het slotsignaal klinkt en je ziet de ontlading en enthousiasme van het team dan weet je dat we volgens mij weer stappen hebben gemaakt en dat onze ondergrens weer hoger ligt. 4 gespeeld en 6 punten we doen het goed!
Laten we het met z’n allen goed blijven doen. Tot woensdag, dan wordt er weer hard getraind!