Afgelopen zaterdag stond de eerste competitie ronde voor de deur en dit betekende in poule 3B de eerste van vele derby’s dit seizoen. De EXPERT-formatie van It Fean / Boelenslaan nam het in de Surventohal op tegen het Broekenhuis 8-tal van DTS.  Voor beide ploegen is dit de thuishal dus betekende het veel sfeer, veel spanning en veel publiek! Alle ingrediënten voor een mooie korfbalavond waren aanwezig. Voor de wedstrijd presenteerde Team van de Week, pupillen D1, hun shirt met nieuwe sponsoropdruk van Sportcentrum Fit-Now!

Beide ploegen begonnen ietwat gespannen aan de wedstrijd. Op een gemiste strafworp van It Fean / Boelenslaan na, gebeurde er de eerste 5 minuten niet veel. Er werd hard geprobeerd te scoren, maar de verdedigingen hielden goed stand.
Toch wist DTS na enige tijd op een 0-2 voorsprong te komen. It Fean / Boelenslaan kon meteen aansluiten met een tegentreffer, maar DTS bleef het voortouw nemen en hield de hele 1e helft de voorsprong op het scorebord. Met een 7-9 stand werd er gerust.
Na de rust had It Fean / Boelenslaan een slechte fase met veel passfouten waarvan DTS goed kon profiteren en wist uit te lopen naar een 7-12 voorsprong. Gelukkig wist de thuisspelende ploeg zich te herpakken en begon aan een inhaalslag. Verdedigend had It Fean / Boelenslaan alles dicht zitten en goed gecreëerde kansen werden nu wel benut.
Dit leverde 4 minuten voor tijd een 12-12 tussenstand op. Alles lag toen weer volledig open.
Aan beide kanten werd er hard geknokt om alsnog de overwinning binnen te slepen. Na een rommelige aanval kreeg DTS een strafworp die werd benut.
Met nog 2 minuten op de klok moest de aanval van It Fean / Boelenslaan nog een goal maken, dit lukte in de laatste  minuut en betekende een eindstand van 13-13.
Volgende week speelt DTS thuis tegen Harkema om 19.10 uur. En It Fean / Boelenslaan gaat op bezoek in Bedum bij DWA/Argo om 16.35 uur.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer