Op zaterdag 15 oktober moest het EXPERT-formatie aantreden tegen Korfbalvereniging WIK '34 uit Damwâld. Om 15:30 floot de scheids voor het begin van de wedstrijd. Door het verlies van vorige week was Boelenslaan / It Fean gemotiveerd om de laatste wedstrijd goed af te sluiten.

De eerste 8 minuten van de wedstrijd waren doelpuntrijk, zo kwam Boelenslaan / It Fean op een 0-4 voorsprong. In beide vakken ging het baltempo te laag, zo kreeg de tegenstander ook de kans om weer terug te komen in de wedstrijd. Na een kwartier spelen stond het dan ook 3-5. Er werden weinig kansen gecreëerd tot aan de rust. De stand in de rust was 5-9. Tijdens de bespreking werden de aandachtspunten besproken, sneller de bal laten rond gaan was één daarvan.

Na de rust kwam Boelenslaan / It Fean goed uit de startblokken. Het baltempo werd opgevoerd en natuurlijk werden er mooie goals gemaakt. Eén hiervan was de doorloopbal van Hilliena Zandstra, dat tevens goed werd neergezet door de vakgenoten. Er werd goed verdedigd en positief gecoacht. Na 23 minuten spelen in de tweede helft stond het 10-16, er werd gewisseld. De wisselspeler pikte ook zijn doelpuntjes mee.  In de zaal begint de eerste competitiewedstrijd op 12 november.

Hierbij willen wij als korfbalvereniging de supporters bedanken voor hun steun, natuurlijk hopen wij u in het zaalseizoen weer te zien. De einduitslag tegen WIK '34 was 12-20.