De laatste 2wedstrijden van de B1 waren tegen Flamingo’s B1 en Nic/Hoogkerk B2. Flamingo’s was voor ons een bekende tegenstander.

Op het toernooi in Oudega ook al tegen hun gespeeld en toen gewonnen. Dus vol vertrouwen naar Buitenpost. De wedstrijd verliep echter moeizaam. Flamingo’s gaf veel druk en hier hadden we duidelijk moeite mee. Desondanks kregen we diverse goede kansen en wisten we de rust in te gaan met een minimale voorsprong.
Na rust, met diverse nieuwe krachten,  begonnen we goed en namen een voorsprong van 4 punten. Hierna ging het echter mis, aanvallend wisten we te weinig te brengen en zo kwam Flamingo’s terug in de wedstrijd. Zo bleef het lang gelijk staan. Flamingo’s kwam echter in een flow en wij konden hier geen antwoord op bedenken. Zo werd er helaas verloren en schrokken we allemaal weer wakker. We zijn een goed team als we allemaal voor elkaar willen werken, doen we dit niet dan krijgen we het zwaar.

Gelukkig konden we ons snel revancheren. NIC/Hoogkerk B2 was de volgende wedstrijd. Op een woensdagavond werd deze wedstrijd gespeeld. Nic/Hoogkerk, een ploeg met veel lengte bij de heren, maakte het ons in het begin van de wedstrijd lastig. We creëerden veel kansen in de wedstrijd. Waar ze de 1e helft nog regelmatig werden gemist, werd er in de 2e helft volop gescoord. Met mooi en snel aanvalsspel werd de tegenstander kapot gespeeld en werd er een mooie score van 20-7 op het scorebord gezet.
De ploeg heeft laten zien dat er veel mogelijk is voor de zaalcompetitie, een mooie maar zware uitdaging.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7