Er zijn van die wedstrijden waarbij je in de komende jaren kunt zeggen, ik was er bij. Dit was zo’n wedstrijd. De topper in de reserve 4e klassen tussen It Fean 3 en SCO 4. Beide ploegen ongeslagen tot nu toe. De vraag: wie houdt dit vol?

It Fean 3 dat vandaag speelde met “onze nieuwe teamgenoot, Sietse de Boer” en hij speelde wel erg goed,  begon uitstekend aan de wedstrijd. Tot 2x  toe werd er in het begin een voorsprong van 3 doelpunten genomen en waren er kansen om meteen op 4 doelpunten voorsprong te komen. SCO liet echter zien dat daar ook scorend vermogen zat en wist terug te komen in de wedstrijd. Hierna ontstond er een wedstrijd die bol stond van de spanning. Minimale voorsprongen voor beide teams, mooie goals en sportieve strijd met een enkel vocaal ondertoontje maar waar beide ploegen goed en sportief mee om gingen, ja De Parabool het ligt echt niet alleen aan ons!

De rust was een minimale voorsprong voor SCO 9-10. In de rust nog enkele voorstellen gedaan om de boel iets beter neer te zetten en gezamenlijk besloten hoe we het gingen doen. Ja, ook bij ons is het poldermodel gemeengoed geworden. Overleg, overleg, overleg…………..

En we gaan weer verder. Tenminste SCO ging verder en scoorde meteen de 9-11. Was de wedstrijd te zwaar voor ons, was het dan eindelijk over met de vergane glorie?

Om de donder net!!!!

Er werd even op de billen geklapt, elkaar doordringend aangekeken, pruimtabak uit gespuugd. Duidelijker hoef je op sommige momenten niet naar elkaar toe te zijn. Jenko, die vandaag wel erg op schot was, maakte de aansluitingstreffer en daarna gebeurde waar we allemaal op zaten te wachten, Hester scoorde de gelijkmaker en toen wisten we: vandaag verliezen we niet!

De strijd ging gelijk opgaand door. Beide ploegen met kansen om te scoren en gescoord werd er. Wat ging nu de uitslag bepalen? Kwaliteit, karakter, eerzucht of puur geluk?
Toch nog een voorsprong van 16-14. Krachten kwamen los, oerinstinct om te overleven met de daarbij behorende geluiden werden aangesproken.
De voorsprong was niet voldoende, weer kwam dat dekselse SCO terug en nam brutaal weer de voorsprong 16-17.
Wel potverdikkeme, u begrijp dat de termen die daadwerkelijk gebruikt werden hier niet neer gezet kunnen worden.

Nog 1x tanden op elkaar, sokken recht, verse wissels met Peter Steffen en Gea. Soms pakken wissels goed uit, zo ook vandaag. Peter wist meteen het scoren van de moe gestreden Jenko over te nemen en hield met zijn 2 doelpunten ons in de race. Toch was het SCO dat in de laatste minuut een voorsprong nam van 19-20.

En dan kan er maar 1 opstaan, ik denk dat ze in de wedstrijd wel drie keer op de grond heeft gelegen en toch niet kapot te krijgen. Met de laatste aanvalsopzet deed zij wat alleen zij kan, fantastisch gesteund kon zij op haar eigen wijze een prachtige inloopbal scoren en werd de eindstand 20-20.
Grietje bedankt!

Mensen, 40 goals, sportieve wedstrijd met strijd, een goede scheidsrechter. En ik was er bij!
Volgende week de derby tegen DTS 2 in Surhuisterveen om 17:00 uur.

U kunt er ook bij zijn, tot zaterdag !!??