Na 2 gewonnen wedstrijden, konden we afgelopen zaterdag spreken van een topper tegen medekoploper Emmeloord. Gezien de uitslagen een erg goede ploeg. Vol enthousiasme gingen we dan ook de verre reis naar Emmeloord aan. Het weer was goed, iedereen was mee en allemaal gemotiveerd.

De wedstrijd begon gelijk opgaand. Emmeloord speelde iets gemakkelijker maar we wisten toch steeds mee te scoren. Of het de temperatuur was of de druk van de tegenstander. We hadden in fases van de wedstrijd wel moeite met de druk en lengte van Emmeloord. Hierdoor ontstonden wel plaats fouten die ons enkele tegengoals kosten. Een mooi aandachtspunt voor de trainingen.
De rust gingen we in met een achterstand van 2 doelpunten. Nog niks verloren maar wel leren van de zaken die niet goed gingen.
De 2e helft liet een gelijk beeld zien als de 1e helft. Emmeloord die veel druk gaf op de bal en goed gebruik maakte van hun lengte. Toch gaf It Fean goed partij. Verdedigend werd er minder fouten gemaakt. Aanvallend was het toch veel zoeken naar de goede kansen, die we zeker hebben gekregen.
De einduitslag 13-9 verloren, terecht maar wel met goede dingen gezien van onze kant en weer punten gezien om mee bezig te gaan.
De B1 is goed bezig!

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer