Op 17 september moest It Fean D1 tegen Heerenveen D2. Meteen in de eerste minuut scoorde Femke 1-0. Daarna scoorde Heerenveen en kwam de stand op 1-1. Maar heel snel scoorden zij nog een keer en stond It Fean achter met 1-2. Gelukkig scoorde daarna Arjan en was de stand weer gelijk.

Daarna scoorde Heerenveen 2-3. Daarna had Heerenveen weer gescoord, maar deze was afgekeurd. It Fean kreeg wel 5 kansen en ook nog een vrije bal, maar helaas geen punten. Wieteke had 3-3 gescoord. It Fean had 4 kansen en 1 vrije bal en een strafworp, maar daar kwamen ook geen goals uit. Heerenveen had een kans, maar die zat gelukkig niet. Toen was het pauze.
It Fean had een 2 kansen en een strafworp tegen, waardoor Heerenveen scoorde. Daarna had It Fean 4 kansen waarvan 1 afgekeurd was. Toen scoorde Heerenveen en stonden we achter met 3-5. Daarna scoorde Lisanne 4-5. Einde wedstrijd.