De Parabool had vorige week met 19-10 van DTS 2 gewonnen, dus we wisten dat ze flink konden scoren. It Fean was gewaarschuwd.

Na 2 weken training en een winstpartij tegen De Granaet 3 (14-16) moesten ze zaterdag flink aan de bak, de senioren van It Fean tegen de jongelingen van De Parabool. We zijn vaak ingedeeld bij deze studenten uit Groningen. Hun kracht ligt in de aangeleerde systemen, meestal een goed scorend vermogen en hun jeugdigheid. Daarmee was te verwachten dat er veel dynamiek, beweging in hun spel kwam.
We wisten, door noem het, onze senioriteit, dat we hierin niet mee zouden komen. Dus door slimmigheid, betere keuzen te maken, zouden we deze wedstrijd moeten beslissen.
Petra scoorde hiermee direct in de 1e minuut, de toon was gezet.
Het werd een mooie strijd. De Parabool leek de eerste slag te boven te komen en liep in 18 minuten uit naar 3-6. Verdedigend waren we niet altijd bij de les, beetje gemakzuchtig. Dit kon echt beter.
Echter in een tijdsbestek van 4 minuten wisten we de boel weer recht te trekken, het was 8-7.
De doelpunten vielen weer om-en-om: het verschil werd nooit meer dan 1 punt. Met 9-10 werd de kleedkamer opgezocht.
Coach Henk had vanaf de kant allerlei verbeterpunten gezien. We werden duidelijk niet weggespeeld, en als we de 2e helft scherper waren in de verdediging, minder fouten maakten in de aanval was er nog wat mooi mogelijk.
En zo geschiedde. Verdedigend konden we het, ondanks de warmte, opbrengen om te investeren. De scherpte kwam terug. Aanvallend bezorgde met name Petra haar dame nachtmerries: 6x gescoord.
In de 28e minuut scoorde Peter (eindelijk) de beslissende treffer van afstand: 16-15. De laatste spannende minuten werden overtuigend (?) uitgespeeld, waardoor de punten in It Fean bleven.
Volgende week gaan we op bezoek bij Joure 2. Op papier een makkie, waardoor de onderschatting alweer op de loer ligt.
Doelpunten: Petra 6x, Henk dV 4x, Herman 3x, Jenko, Hester, Peter 1x.