Deinum - Afgelopen zaterdag mocht het combinatieteam van Boelenslaan en It Fean aantreden tegen de korfbalploeg uit Deinum. Helaas wist het tweede team geen punten mee te nemen uit Britsum, zij verloren met 16-10 van CSL 3. Gelukkig wist het eerste team wél de punten mee naar huis te nemen.

De EXPERT-formatie begon sterk aan de wedstrijd, waardoor er na 5 minuten speeltijd al een 0-2 op het scorebord stond. Aanvallend moest er wel even worden gezocht. Deinum verdedigde in de eerste helft achter, maar dit had Boelenslaan / It Fean al snel in de macht. Het vlaggenschip bleef in de eerste helft daardoor continu aan kop en zo kon er met 4-9 gerust worden.

Na de pauze hadden de spelers uit Deinum hun tactiek veranderd, waardoor er niet meer werd achter verdedigd. De druk werd opgevoerd en zo wist Deinum beter in de wedstrijd te komen. Boelenslaan / It Fean kon echter mee blijven scoren, waardoor de voorsprong in eerste instantie werd gehandhaafd. Daarna volgde een wat rommelige fase van Boelenslaan / It Fean. Er werden veel kansen gemist en hadden we veel pech achter de strafworpstip. Deinum wist hierdoor steeds dichterbij te komen en met nog een kleine 10 minuten te spelen was het verschil nog maar 1 punt: 15-16. Coach Christiaan Schaafsma had inmiddels twee wissels ingebracht. Door een goed samenspel wisten beide wissels in de slotfase van de wedstrijd de korf te vinden, waardoor de wedstrijd werd geëindigd met een 15-18 overwinning voor Boelenslaan / It Fean.

Volgende week zal Boelenslaan / It Fean 1 het opnemen tegen Veenwouden 1 op sportveld Loanehiem in Boelenslaan om 15.30 uur.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer