It Fean 3 mocht het seizoen afsluiten met een werkelijke topper tegen buurtvereniging DTS 2. Een topwedstrijd en een derby, bel de ME maar. Bij winst voor it Fean 3 zou er nog een promotiewedstrijd gespeeld moeten worden tegen ditzelfde DTS 2 om promotie naar de 3e klasse waar te kunnen maken.

Voor beide teams een belangrijke wedstrijd, alle ingrediënten aanwezig voor een spannende wedstrijd.

Het was DTS wat de wedstrijd goed begon en meteen een 0-2 voorsprong nam. It Fean 3 was meteen wakker en zette een extra tandje bij, het was good old Evert die het goede voorbeeld gaf. Verdedigend weer ijzersterk en aanvallend weer dodelijk nam hij It Fean 3 op sleeptouw mee door met 2 doelpunten de stand weer gelijk te trekken. It Fean 3 bleef hierna goed doorgaan. Verdedigend werden de sterke spelers van DTS 2 goed uitgeschakeld. Aanvallend werden de juiste mensen gesteund en langzaam wist It Fean 3 een voorsprong op te bouwen die overtuigend was. Met 7-2 de rust in gaan gaf in deze fase de juiste verhoudingen wel aan.

In de rust werden de vitamientjes en bakjes thee genuttigd en werden de laatste tactische aanwijzingen besproken.

De 2e helft was nog maar net begonnen of het was Jenco die de voorsprong vergrootte naar 8-2. Het 3e dacht hierna dat de wedstrijd al beslist was en besloten tot een zeer verdiende publiekswissel voor Evert Bron, die vandaag zijn laatste wedstrijd speelde en volgend seizoen trainer is bij TFS. Evert bedankt voor je gedrevenheid in al die jaren dat we nog van je hebben mogen genieten. Succes volgend jaar bij TFS.

DTS 2 dacht er echter anders over en probeerde in een alles of niets poging het tij nog te keren. Met een uiterste inspanning wist DTS 2 nog terug te komen tot 9-6.

Tot hier en niet verder heeft It Fean 3 toen gedacht en werd alle routine aangewend om orde op zaken te stellen. In de laatste 10 minuten wist It Fean 3 de voorsprong uit te bouwen naar een prachtige en verdiende eindstand van 13-7.

Een goede overwinning die It Fean 3 op een gezamenlijke 2e plaats naast DTS 2 bracht, en nu dan. Een beslissingswedstrijd??!!

Ben je besodemieterd! We gaan niet naar de 3e klasse, worden we ook nog moe. DTS we geven jullie de 2e plaats, het zij jullie gegund?!

Op naar volgend seizoen.