Vandaag was Noorderveld onze tegenstander. Deze sterke formatie uit Roden is verreweg de sterkste ploeg in de competitie. Ze winnen alles, scoren gemiddeld 25 doelpunten per wedstrijd, hebben inmiddels een positief doelsaldo van 150 en werden vorige week reeds kampioen. Voor It Fean 3 was het vandaag dus een kwestie van de schade zo beperkt mogelijk houden, of toch zorgen voor een stunt?

In de allereerste aanval van Noorderveld werd direct gescoord. Maar het aanvalsvak van Henk, Jenco, Grietsje en Jantina schoot de stand meteen in evenwicht: 1-1. Daarna kon de ploeg uit Roden, wel met moeite, uitlopen naar 2-6. Eigenlijk had It Fean het verdedigend goed op orde, maar het scoren ging zeer moeizaam. Met name het vak van Petra, Atsje, Peter en Evert lieten het scorend afweten, terwijl er kansen genoeg waren. Zodoende werd er met 5-10 gerust.

Na de thee werd Evert vervangen door Jille. Dit zette meteen zoden aan de dijk, want nu werd er wel gescoord. It Fean leefde op en kreeg steeds meer grip op de tegenstander. Een gelijkspel of winst zat er uiteindelijk niet meer in; de inhaalrace eindigde in 10-12. Vooraf hadden de Feansters voor deze uitslag getekend, maar achteraf heerste er het gevoel dat er meer in had gezeten.

Groet, Evert.