Na een moeizaam zaalseizoen, begon D2 afgelopen zaterdag aan de voorjaarscompetitie. Met enige versterking gaan we er weer volop tegenaan. DFD D2 was de eerste tegenstander. Wieteke was vandaag afwezig. In de aanval begonnen Annelien, Ilse, Inge en Sabine, de verdediging bestond uit Iris, Sophie, Elisa en Elina. Ellen en Gemma stonden wissel.

Al snel was duidelijk wie de bovenliggende partij was. It Fean was lekker fel op de bal en kon de aanvallen van DFD lam leggen. Voor de wissel stond 0-3 door drie afstandschoten. Na de wissel had de verdediging het lastiger, DFD kon makkelijk voorkomen. De kansen werden gelukkig niet goed benut. Ruststand 1-4.

Na de rust kwamen Ellen en Gemma erin voor Ilse en Sophie. DFD sloeg gelijk toe en dat was even schrikken. It Fean begon haastig te spelen, maar de coaches konden de rust weer terug brengen in het spel. De scores volgden en er was geen vuiltje aan de lucht. De eerste overwinning in de zak met goed korfbal 2-7. Hiermee is D2 voorlopig koploper. Zaterdag Invicta D1 thuis.