Uw reporter vertrok enkele minuten later om eerst zijn huishoudelijke taken af te maken. Halverwege de rit werd een echte huisvrouw opgepikt. De dames gaan hun eigen mannen nu waarschijnlijk ook huishoudelijke opdrachten geven. Sorry heren!

Jenko was net hersteld van zijn spierblessure maar had flink last van verkoudheid. Hij begon dan ook op de kant samen met Petra. Het veldseizoen gaan we doen zonder Remco, weer in selectie, en de geblesseerde Margriet, achillespees. Wedstrijden tegen Invicta worden meestal gekenmerkt door weinig doelpunten en veel strijd.

Met die wetenschap werd begonnen. In de basis was ook plaats voor Jelmer. Deze topper had 's ochtends al 2(!) wedstrijden gespeeld maar ging onverdroten door en deed dat zeer verdienstelijk.

De wedstrijd begon moeizaam voor It Fean. Een opstellingsfout onder de korf betekende 1-0 en vlak daarna zelfs de 2-0 door een snelle heer van Invicta.

Hierna nam It Fean het initiatief. Verdedigend werd het goed dichtgezet. Aanvallen werden goed opgezet en daarbij kon Invicta ook vanaf de stip niet scoren. It Fean bleek veel effectiever en liep snel uit. Na 20 minuten stond er 2-6 op het bord en in de slotfase van de 1e helft scoorde Jelmer 2x van afstand. Af en toe een beetje kramp bij Jelmer, maar veel drinken en een kleine massage in de rust brachten hem weer verder.

Na de rust kwam Petra op de plaats van Jildau. Binnen 4 minuten deel de Petra een nekslag uit door na goede aanvallen 2x te scoren. It Fean heerste en Invicta kwam er niet aan te pas. Na 49 minuten stond er 3-13 op het bord. Spel bij It Fean werd iets slordiger maar dat mocht dit keer. Jenko kwam in de slotfase de man-of-the-match vervangen (Jelmer) en bij 7-15 floot de scheidsrechter Klaas Houtsma voor het einde.

Een dik verdiende overwinning.

Uw reporter Henk wenst u een goed weekend.