Zaterdag 6 februari speelde It Fean 3 een uitwedstrijd tegen Drachten 7. De vorige wedstrijd tegen Drachten werd jammerlijk verloren, dus kans op revanche. Op de ranglijst stonden de ploegen respectievelijk 4e en 3e. Drachten kon bij winst nog meedoen voor het kampioenschap, voor It Fean zou dan het gat met de bovenste plaatsen groot worden. It Fean kon bij een zege echter blijven aanhaken en niet steeds zorgelijk naar beneden hoeven te kijken. Kortom, alle ingrediënten voor een spannende pot waren aanwezig.

Topspelers Remco v/d Veen en Petra Kempenaar waren uitgeleend aan het 2e, dus iedereen was in de voorbespreking zeer benieuwd wat voor een opstelling Margriet uit de hoge hoed ging toveren. Dit keer gingen Jenko, Henk, Jantina en Grietje starten in de verdediging. In de aanval begonnen Peter, Evert, Atje en Margriet.

De scheidsrechter begon scherp aan de wedstrijd. Hij gaf voor een lichte overtreding direct een vrije bal aan It Fean. Margriet was even scherp als de scheids, want ze schoot dit eerste buitenkansje meteen raak. Daarna was het Peter die een fraaie en lastige doorbraak afrondde, 0-2! Drachten was op tijd wakker geschrokken en kon op tijd mee scoren, 2-2. Het was echter weer Peter die It Fean met twee treffers op voorsprong zette, 2-4. Hierna volgde een spannende en gelijk opgaande strijd. It Fean kon met een nipte 7-8 voorsprong rusten, maar wist dat de wedstrijd nog lang niet gespeeld was.

Na rust kwam Drachten, met wat nieuwe spelers, voor het eerst in de wedstrijd op een 9-8 voorsprong. It Fean moest in deze fase flink aan de bak. De verdediging ging een tandje bijschakelen en dankzij degelijke aanvallen schoten Margriet, Grietje en Jenko de Feansters wederom naar een voorsprong, 9-11. Drachten probeerde uit alle macht nog in de wedstrijd te blijven en kwam naderbij tot 10-11. Echter It Fean deelde nogmaals een ferme dreun uit; wederom drie scores achtereen door Evert, Grietje en Henk, 10-14.

De wedstrijd zat inmiddels al in de slotfase en leek beslist. Toch kwam Drachten nog sterk terug op 12-14. Twee enorme afstand poeiers van Henk sloegen de Drachtsters definitief knock-out. Uiteindelijke einstand 13-16, zwaarbevochten, maar verdiend!

Kevin en Gea nog bedankt dat jullie je vrije middag hebben opgeofferd om reserve te staan.

We nodigen zaterdag 13 februari al onze supporters graag uit. We spelen dan tegen Flamingo 3 om 15.25 uur in onze vertrouwde Surventohal. Tot dan!!