It Fean E2  had op het veld al 2x tegen DTS E2 gespeeld. Beide keren was er gewonnen, hoewel het verschil de laatste wedstrijd slechts 1 punt was.

Deze keer begonnen we met Selina, Miranda, Tim en Karst. Ze waren duidelijk beter dan DTS, ze kregen veel kansen, maar wisten niet te scoren. Na 10 minuten kwamen Emma, Ilse en Annemarit in het veld. Zij speelden ook goed en de doelpunten vielen. Tot de pauze werd 3x gescoord.

Na de pauze hadden we gehoopt deze lijn door te trekken, maar het ging wat moeizamer. Na de 1-3 kwamen we op 1-4, maar DTS begon ook weer te scoren. Na het inzetten van een speler uit de E1 veranderde het spel wel, DTS werd gevaarlijker en kwam sneller bij de eigen korf. DTS kwam terug tot 3-4. Maar we hielden goed stand. Geconcentreerd werd verdedigend en om elke bal werd gestreden. Selina maakte met de 3-5 in de laatste minuten aan alle illusies van DTS een einde.

Doelpunten waren van Selina 3x, Emma en Ilse. Bij de strafworpen ging de winst met 4-1 naar DTS, doelpunt door Selina.

Volgende week gaan we naar Dokkum, om De Granaet E3 te verslaan!