Op een regenachtige dag reisde It Fean naar hun tegenstander Pallas te Leeuwarden. De EXPERT-formatie begon goed aan de wedstrijd, door een mooie aanval en een overtreding van Pallas wist It Fean, doormiddel van een vrijebal op een 0-1 voorsprong te komen.

De ploeg uit Leeuwarden lieten zien dat zij ook prima in staat waren om doelpunten te maken en wist binnen een paar minuten op een 3-1 voorsprong te komen. Hierna brak een fase aan dat beide ploegen erg goed gingen verdedigen, waardoor het voor beide ploegen lastig was om te scoren. De kansen werden gecreëerd, maar de afronding van de kansen bleef lastig. Het was It Fean die de score op het scorebord wist te verhogen met een strafworp van Jille en een mooi afstand schot van Marc. Dit waren de laatste doelpunten van de 1e helft en zo gingen de beide ploegen met een 3-3 gelijke stand de rust in.
We konden als team concluderen dat het qua spel beter ging dan vorige week, maar dat het ondanks de gecreëerde kansen de afronding beter moest. Met deze insteek begon It Fean met volle moed aan de 2e helft. Het was It Fean die in de 1e minuut het voortouw nam en hierdoor op een kleine voorspong wist te komen op Pallas. Hierna ging de stand steeds gelijk op en was het afwisselend van beide teams welke het voortouw nam. In de laatste 6 minuten wist Pallas een gat van 2 doelpunten te maken. Manon maakte in de laatste minuut nog de 9-8, maar Pallas wist het goed uit te spelen, waardoor de einstand op een 9-8 bleef in het voordeel van Pallas.
Volgende week zaterdag speelt It Fean 1 om 15.30 uur thuis tegen Elko/SSC 1.