Zaterdag 29 augustus stond de eerste competitiewedstrijd voor It Fean D2 op het programma, tegenstander Frigro D1. Zo op het eerste gezicht niet al te grote spelers, waardoor er verdedigend vooral op ballijnen werd gejaagd. Hierdoor kwam met name de eerste helft Frigro niet tot kansen. Bij It Fean volop kansen en doelpunten.

De eerste helft eindigde in 5-0 voorsprong. In de rust werd medegedeeld op de bal te blijven jagen en tot 10 doelpunten te komen. Na rust werd er lekker doorgegaan met positiespel en de lange bal kwam daarbij. Uit het laatste kon Ilse twee keer scoren.  De 10 doelpunten werden gehaald alleen anders verdeeld, eindstand 9-1 een goed begin.

Vandaag 5 september was Midfryslân D4 de tegenstander. Zij hadden de week ervoor met 4-0 van DFD D3 gewonnen. Vandaag waren er wat langere tegenstanders, maar dat veranderde het spel niet. Door goed op de bal te verdedigen kwam Midfryslân moeilijk in het spel. Al wisten ze per toeval wel de 1-0 te scoren. It Fean begon toen aan een goede reeks waarbij de doorloopbal voor 3 doelpunten zorgde. De ruststand werd door Elina gescoord 1-4. In de rust werd er op gehamerd rustig te blijven spelen. De tegenstander deed dit niet en daar ging D2 helaas in mee. Veel foute passes en slordig spel zorgde ervoor dat het 2-4 werd. Gelijk na het wisselmoment werd er weer gescoord 2-5 gelijk de eindstand. Twee gewonnen wedstrijden. Bij het toernooi in Oudega werd ook alles gewonnen. Al met al een zeer goede start van de competitie.