Op zaterdag 9 mei stond de wedstrijd It Fean 1 – Quick ‘21 op het op het programma. De belangen van beide ploegen liepen sterk uiteen. Quick ‘21 is uitgesloten voor de race om het kampioenschap. It Fean moet daarentegen nog volop knokken voor lijfsbehoud in de tweede klasse poule C.

Voorafgaand aan dit duel was It Fean zeker niet kansloos, een eerdere ontmoeting had geresulteerd in een 27-18 nederlaag voor It Fean waarbij moet worden gezegd dat de ploeg uit Oudega (Smallingerland) pas in het laatste kwartier los wist te komen van de Feansters.

De wedstrijd begon voortvarend voor It Fean, al in de eerste aanval wist It Fean de score te openen middels een fraai afstandsschot van Lubbert Jan Dijk. Quick liet zien dat het ondanks de bijna stromachtige omstandigheden prima de korf wist te vinden waardoor er vrijwel direct kon worden gewisseld. Beide ploegen waren ook nu weer aan elkaar gewaagd en wisten om en om het gat van de korf te vinden. 5 minuten voor rust bedroeg de stand 8-8. Quick ‘21 liet zien de bovenliggende partij te zijn en wist kort voor rust de korf nog tweemaal te vinden waardoor, de stand met rust 8-10 bedroeg het breekpunt zo bleek later.

Na rust bleken de doelpunten schaars. Beide ploegen maakten het in elkaar in verdedigend opzicht lastig waardoor de wedstrijd min of meer op slot zat. It Fean wist nog eenmaal het gat te verkleinen tot één doelpunt (10-9). DIt was dan ook tevens het laatste wapenfeIt van de EXPERT-Formatie. It Fean moest lijdzaam toezien hoe Quick ‘21 wederom de punten wist binnen de slepen (10-15).

Volgende week neemt It Fean het thuis op tegen Udiros om 15:30.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer