Op Paaszaterdag stond de uitwedstrijd tegen Vitesse uit Beilen op het programma. Gezien het zaalseizoen was deze tegenstander als gelijkwaardig ingeschat op voorhand. Henk Kempenaar had echter de tegenstander gezien tegen Hoogkerk en de conclusie was dat It Fean zeker kansen zou hebben.

Zonder vakantiegangers Mette-Marit en Anna en de geblesseerde Esther gingen we op pad. Gelukkig ging Stella mee zodat we bij blessures ook goed zaten. Nadat gelegenheidscoach Henk de Vries het team informatie had verstrekt over Vitesse kon de wedstrijd onder goede omstandigheden beginnen. In het begin hadden we het even moeilijk. Vitesse speelde zoals voorspeld was; alleen maar op de doorbraak en dat vonden we met name in de eerste helft lastig. Daarnaast wat plaatsfoutjes en zo waren de eerste kansjes voor Vitesse maar daarna namen we snel het intiatief over. Simon scoorde kanp van bij de korf. Vitesse kwam op 1-1 maar ze waren nog niet uitgejuicht of Simon en Egbert zorgden al voor de 1-3. Vitesse kwam nog wel op 2-3 maar na de vakwissel kwamen we al snel op 2-5 (Daniel en Jorrit) en Vitesse kwam steeds meer onder druk te staan. It Fean gaf bijna niets meer weg en hadden zelf veel kansen. Bij rust 2-5. Stella ging Tirza vervangen in de rust. Ook werden nog wat tips gegeven over het verdedigen van de doorbraak.
De start van de 2e helft was overdonderend. Voordat het thuispubliek uit de kantine was stond het al 2-7. Egbert deed enkele fraaie acties (goed aangegeven door de dames) en dus kon Simon vanaf de stip scoren en kon Egbert zelf een fraaie doorbraak afronden. In de 2e helft was It Fean veel sterker en werden erg veel kansen gecreerd. Een mooie doorloopbal van Danisha betekende 2-8. Hier kwam Tirza weer in het veld voor de lichtgebleseerde Danisha. It Fean dartelde door en liet enkele fraaie passes en aanvallen zien. Na de 3-8 scoorde Heleen nog de 3-9. Vitesse bepaalde de eindstand op 4-9.  It Fean liet zien over een veel completer team te beschikken waarin opviel dat met name de passing veel beter was dan bij Vitesse. Een terechte overwinning.
Nu op naar volgende week wanneer er om 10.00 uur 's ochtend in Emmen tegen EKC 2000 moet worden gespeeld.

17 apr.20:00Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer