Afgelopen zaterdag mochten we een verre reis  naar Sneek maken. De Waterpoort F1 was onze tegenstander. Vooraf een grote onbekende, dus moeilijk in te schatten wat onze kansen zouden zijn.

Ons team heeft ook een aantal wijzigingen ondergaan, Marit en Baukje laten zijn doorgeschoven naar de E’s. Ilse begint nu bij ons op het veld wedstrijden te spelen.
Na een moeilijk zaalseizoen in de 1e klasse, spelen we nu weer in de 2e klasse. Hierin moeten we toch weer punten kunnen pakken.

De eerste tien minuten werd er helemaal niet gescoord. Emma, Miranda, Jan Rienk en Tim konden helaas zelf geen doelpunt maken, een paar kansen waren er wel. Maar ook Waterpoort scoorde niet, ondanks dat ze (te) veel kansen kregen. Het ging allemaal maar net goed. Het tweede vak met Eva, Ilse, Tim en Amarens had meer dynamiek. In aanvallend overzicht daarmee ook meer gevaar en kansen. Daarentegen was het verdedigend meer chaos (in het veld) en paniek (bij de coach). Met de rust was het 3-2, Eva en Tim hadden gescoord.
Eva had de smaak te pakken vandaag. Ze scoorde nog tweemaal en opeens stonden we voor: 3-4. Ongekende weelde.
Helaas konden  we dit niet vasthouden. Hier zagen we uiteindelijk het nadeel van de nieuwe spelregels bij de F-jes.
Een lange jongen kon een paar keer gemakkelijk kleine kansjes nemen en zelf afvangen. Doordat er niet meer voor verdedigd wordt gefloten, maakte hij hier handig gebruik van en maakte het verschil. De eindstand was 5-7.
Gelukkig zien we  dat we weer wat kansen maken en ook kansen op overwinning hebben. Hopelijk is dit een nieuwe impuls voor de komende weken.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer