Op zaterdag 15 februari stond er een belangrijke wedstrijd op de agenda voor it Fean. Bij verlies bestond de kans dat It Fean op gelijke hoogte zou komen met de nummer twee, KV Harich. Deze ploeg moest eerder op de middag aantreden tegen KV ELKO, waarbij Harich, helaas voor It Fean, als winnaar uit de bus kwam. Dit betekende dat bij winst het mogelijke kampioenschap nog even moest worden uitgesteld.

Om 19:00 werd het startsignaal gegeven waarbij It Fean direct met scherp schoot, in de eerste aanval wist It Fean van ruime afstand de korf te vinden. Dat het vizier bij WWC ook op scherp stond bleek wel uit het feit dat men in de hierop volgende aanval eveneens de korf wist te vinden. Even leek het erop dat meegereisde publiek een spannende wedstrijd voorgeschoteld zou krijgen, maar niets was minder waar. Eenvoudig wist It Fean uit te lopen middels fraai gecreëerde kansen. Zodoende was het voor rust 11-4.

Na rust ging de EXPERT-formatie door waar het voor rust mee was begonnen, het uitbouwen van de voorsprong. WWC probeerde middels een aantal wissels grip te krijgen op de wedstrijd. De Feansters pasten het spelbeeld aan waardoor It Fean niet in gevaar kwam. Halverwege de tweede helft werden aan de zijde van It Fean een aantal wissels ingebracht. Ron Berkenbosch en Manon van der Veen werden vervangen door Remco Zijlstra en Hilliena Zandstra. Helaas kreeg de wedstrijd kort voor het einde nog een vervelende wending door het uitvallen van Lyssa van der Ende. Dit deed de arbiter doen besluiten de wedstrijd kort voor het einde te eindigen, waarmee de eindstand bleef steken op 10-23.

Op 7 maart speelt it Fean thuis om 18:30 de beslissingswedstrijd voor het kampioenschap tegen KV de Granaet. Door de winst van afgelopen zaterdag is It Fean al zeker van een beslissingsduel voor promotie naar de tweede klasse. Bij eventuele winst op de Granaet mag it Fean zich kampioen noemen in de derde klasse poule B.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer