Vol goede moed gingen we naar Stiens, een lange rit, wel meer dan 3 kwartier. Wat zat er vandaag in voor It Fean F1, tegen CSL F1 ?

De thuiswedstrijd ging al met 22-7 verloren, dus een winst was niet heel reëel. Maar wellicht zouden we nu wat meer weerstand kunnen bieden en ook wat meer doelpunten maken.
De wedstrijd begon eigenlijk best goed. In de 1e minuut scoorde Baukje al, we stonden op voorsprong! Na de 1-1 wist Baukje dit te herhalen, wederom een voorsprong: 1-2. Daarna nam CSL het over. De eerste 10 minuten werd het 4-2. Best draaglijk, we speelden in die fase helemaal niet zo slecht. Kregen kansen, maar gaandeweg kreeg CSL meer de overhand. Met de pauze leek was het inmiddels 8-3 geworden. Ook Marit had haar doelpuntje gemaakt.
In de pauze hebben we nadrukkelijk gehamerd op het scoren. Onze eigen score moest minimaal verdubbeld worden. Echter gaandeweg de 2e helft sloeg de vermoeidheid toe, en de concentratie nam af. CSL hanteerde een goede lange bal, waardoor It Fean te snel uitgespeeld werd. De omschakeling van aanval naar verdediging bij balverlies ging te traag en daarom kon CSL te gemakkelijk scoren. De spelers kregen meer last van blessures en kleine kwaaltjes en het koste moeite om 5 spelers in het veld te krijgen. De eindstand werd 20-3.
Bij de strafworpen wisten we dan weer wel te scoren: Tim, Baukje (2), Jan-Rienk, Miranda gooiden de bal door de korf.
Volgende week spelen we tegen Flamingo’s, om 9 uur.
Als iedereen fit is, vroeg op bed gaat, geen blessures heeft, kunnen we deze wedstrijd winnen. De uitwedstrijd wonnen we met 9-14. Resultaten uit het verleden geven geen enkele garantie … maar bieden wel een strohalm.
We zullen het zien!