Afgelopen zaterdag moest It Fean 2 aantreden tegen CSL 3, de huidige nummer 2 in de competitie. Na een flinke oorwassing van Flamingo's de week ervoor wilde coach Herman en ook het team aan het thuispubliek laten zien ook te kunnen winnen.

In de aanval begonnen Henk, Jan Geert, Joukje en Hilliena, de verdediging bestond uit Rutmer, Jille, Jannie en Sanne. Baukje en coach Herman zaten op de bank. Na 0-1 achter te komen ging bij It Fean het gas erop. In snel tempo met simpele maar goede aanvallen wisten we de korf vaak te vinden 9-3. De rest van de eerste helft werd om en om gescoord met 11-5 als ruststand.

Herman hamerde erop het tempo hoog te houden en de voorsprong niet uit handen te geven. Na rust was het echter CSL die driemaal achter elkaar scoorde en de marge verkleinde tot 3. Gelukkig wist It Fean telkens het gaatje weer op 4 te brengen en kwam CSL niet dichterbij. Baukje kwam nog in de wedstrijd voor Joukje om het tempo hoog te houden. Vandaag moesten we het dan ook voornamelijk van de dames hebben. Uiteindelijk een heerlijke winst van 16-13. Komende week reizen we af naar Harkema, de eerste wedstrijd ging verloren. Graag bedank ik Henk bij deze nog voor het meespelen.