Afgelopen zaterdag moest It Fean 3 aantreden tegen Ritola uit Zuidlaren. Gezien de ranglijst een wedstrijd waarbij belangrijke punten konden worden gepakt voor het lijfsbehoud in de reserve 3e klasse.

Op papier vandaag een goede opstelling en ook de start was nog niet eens onaardig. Petra schoot al in de 1e minuut een mooi afstandschot door de korf. Hierna ontstond er een wedstrijd waarbij It Fean 3 veel kansen kreeg maar deze niet wist om te zetten in doelpunten. Wat krijg je als je zelf de doelpunten niet maakt, dan doet de tegenstander dit wel al was dit ook maar mondjesmaat. Hierdoor kreeg het publiek een draak van een wedstrijd te zien en gingen we de rust in met een minimale voorsprong van 4-5.

In de rust toch nog oppeppende woorden her en der en we gaan er weer voor en het moet beter.
Daar gingen we weer. De tribunes werden al angstvallig leeg en ook dit bleek niet mee te werken aan het spelniveau voor de 2e helft.

Zo gezegd en inderdaad ook zo gedaan. Het werd er allemaal niet beter op. Dieptepunt was toch wel de enigszins gemiste strafworp van Henk die nog wel de korf raakte maar daar was ook alles mee gezegd. Toch wist It Fean 3 nog ergens de wilskracht op te brengen om in ieder geval de 2 punten mee naar Surhuisterveen te nemen. Soms zijn er van die momenten waar bij je zegt: tot hier en niet verder en komen er oerkrachten los waarvan we niet wisten dat we die hadden. Symbool daarvan was vandaag Margriet, die tot schrik in de slot minuten nog even een verse jonge dame tegenover haar kreeg die meteen haar visite kaartje afgaf door van afstand de gelijkmaker te scoren. Toch was het deze zelfde Margriet die daarna volop in de strijd voorop ging en 5 minuten voor tijd met een geweldig schot de 9-10 voorsprong op het scorebord zette.

Hierna volgde nog 5 zenuwslopende minuten waarbij de verdediging tot het uiterste moest gaan om de tegenstander van scoren af te houden. Wanneer dit dan ook nog lukt, ontstaat er toch nog een gevoel van trots en saamhorigheid.

Slecht en spelen en toch winnen, is dat niet de kwaliteit van een kampioensploeg?, vul het maar met z’n allen in. Maar wij hebben gewonnen nananana.

Tot de volgende keer.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer