Afgelopen zaterdag stonden de uitwedstrijden op het programma voor zowel It Fean 1 als het It Fean 2. De tegenstander van de dag was De Granaet, It Fean 2 verzuimde te winnen, waarna It Fean 1 mocht laten zien wat ze konden. Dat beide ploegen aan elkaar gewaagd waren, was te zien uit de competitie stand, beide ploegen hadden 10 punten en bij winst kon men als koploper het jaar 2015 beginnen.

Om 21.30 uur klonk het beginsignaal waarna De Granaet de score opende, de EXPERT-formatie scoorde echter direct de gelijkmaker. Toch stond er na een aantal minuten spelen een stand van 4-1 op het scorebord in het voordeel van De Granaet. It Fean wist dat er een tandje moest worden bijgeschakeld en door 3 doelpunten op rij werd de stand gelijk getrokken. Na een 5-5 tussenstand liep It Fean uit naar een 7-10 ruststand.

In de rust werd de ploeg er op gewezen een goed spel te spelen en de goede lijn door te zetten. Echter aan het begin van de tweede helft was het De Granaet die scherper uit de kleedkamer kwam. Na een mooie tweede helft met vele kansen en doelpunten werd de wedstrijd met 13-18 beslist in het voordeel van de Feansters. Hierdoor mogen zij als koploper aan het tweede deel van de zaalcompetitie beginnen.
De eerstvolgende wedstrijd is op 10 januari tegen Elko/SSC om 15.40 te Elim.

Terechte overwinning voor it Fean.
IJsbrand Maaskant (coach kv de granaet)