Afgelopen zaterdag moest It Fean 3 aantreden tegen Sparta 3 uit Zevenhuizen. It Fean 3 dat onderaan staat had de punten hard nodig.

Beide ploegen kregen in de beginfase goede kansen, waarbij It Fean nog zoekende was naar het goede schot. Hierdoor kon Sparta een 0-3 voorsprong nemen voordat Herman de eerste treffer voor It Fean maakte. Hierna kreeg het publiek een wedstrijd te zien waarbij beide ploegen aan elkaar gewaagd waren. Beide teams maakten een aantal mooie doelpunten. Aanvallend ging het bij It Fean wel goed, verdedigend werd er nog wel eens een niet attent gereageerd. Zo gingen beide ploegen met een 9-10 voorsprong voor Sparta de rust in.

In de rust werd nog eens aangehaald dat we met name verdedigend scherper moesten worden.

De 2e helft begon meteen goed voor It Fean 3. Herman wist meteen de gelijkmaker op het scorebord te zetten. Sparta had de pech dat snel na rust een heer met een zo op het oog ziende vervelende blessure het veld moest verlaten. We hopen voor hem dat het meevalt en wensen hem veel sterkte in zijn herstel.

It Fean bleef hierna goed doorgaan, verdedigend werden er minder fouten gemaakt. Aanvallend was het nu wachten op de eerste voorsprong. Dit gebeurde dan ook halverwege de 2e helft. Het was Henk die met 2 afstandtreffers de 14-12 op het scorebord zette. It Fean 3 wist nu de rust te bewaren om de wedstrijd naar zijn hand te zetten. In de slotfase werd de voorsprong nog uitgebouwd naar 16-12.

Voor It Fean een belangrijke overwinning, hierdoor is er weer aansluiting met de middenmoot. Volgende week is er de belangrijke uitwedstrijd bij Ritola. Ook hier zullen we weer volop aan de bak moeten.

20 apr.11:30It Fean / Boelenslaan A2 - Drachten/Van der Wiel A3Meer
20 apr.12:15Wêz Warber en Fluch/Pallas '08_thebagstore.nl C1 - Boelenslaan / It Fean C1Meer
20 apr.13:30Invicta/Frigro A1 - It Fean / Boelenslaan A1Meer
20 apr.14:00Heerenveen 4 - It Fean / Boelenslaan 3Meer