Afgelopen zaterdag moest het gebeuren. Na 3 eerdere (dikke) verliespartijen stond Flamingo’s op het menu. Een tegenstander die op papier te verslaan leek.

De zwaarste tegenstanders (LDODK, Heerenveen en CSL) hebben we nu gehad, hopelijk krijgen we nu zelf weer wat kansen op de winst. Nu eerst Flamingo’s, de tegenstander waar we op het Quick-toernooi van hadden gewonnen.
Amarens, Marit, Jan Rienk en Eva begonnen goed, na 10 minuten gingen we wisselen en was het 2-5. Het verschil was inmiddels 3 punten, Flamingo’s bracht een superspeler in. In de daarop volgende fase, met Baukje, Emma, Tim en Marit, scoorden we om-en-om, waardoor de superspeler het heen-en-weer kreeg. Steeds bij een kleiner verschil eruit, na onze score er weer in. Met de pauze was het 5-8.
De coach was best tevreden, maar er kon nog een tandje bij. Wat bewuster verdedigen, agressiever op de bal zijn. In het eigen spel moest er beter gegooid worden, vaker opzij. Er werd onnodig tegen de handen van de tegenstander aangegooid.
In de tweede helft werd het verschil groter, de eerste 10 minuten van de 2e helft slechts 5-9. De superspeler van Flamingo’s mocht blijven. De laatste 10 minuten liep It Fean uit naar 9-14. Een mooie overwinning, eindelijk weer flink wat doelpunten gemaakt.
Het is duidelijk dat we geen kampioen gaan worden, maar als we nu nog een paar keer de punten pakken, kunnen we wel ‘beste van de rest’ worden.
De doelpunten kwamen van Jan Rienk (5), Baukje (4), Tim (3) en Marit (2). Bij de strafworpen (3-1) scoorde Baukje nog.
Volgende week spelen we thuis tegen Kinea F1. Als we in goeden doen zijn, kunnen we wellicht ook dan puntjes pakken. Later op de dag is dit team aan de beurt voor Team van de Week.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7