Zaterdag 29 november moest It Fean 2, gesponsord door de Keurslager Albert & Aukje, aantreden tegen CSL 3. Omdat het eerste team bijna tegelijkertijd moest spelen in Balk moesten we het zonder Jannie en Remco stellen. Gelukkig waren Henk Kempenaar en Nynke Spijker bereid om het tweede team te versterken en is er bovendien een nieuw lid actief binnen het tweede, Baukje. Baukje Tamsma  heeft woensdag met ons meegetraind en kon direct in de basis beginnen. En niet onverdienstelijk. Dus Baukje, welkom bij de club, en nog heel veel speelplezier!

In het begin van de wedstrijd leek It Fean nog even wakker te moeten worden. Binnen 5 minuten keken we tegen een 3-0 achterstand aan. Het was Baukje die als eerste namens It Fean scoorde. Vervolgens pakte It Fean goed de draad op en werd de 3-0 achterstand omgezet in een 4-5 voorsprong. Het zag ernaar uit dat we uiteindelijk met een voorsprong de rust in zouden gaan, maar helaas verslapte het spel vlak voor rust weer en gingen we met een 7-5 achterstand de rust in.

In de tweede helft moesten we opnieuw de achterstand zien om te buigen in een voorsprong. Toch bleek dit behoorlijk lastig te zijn. We bleven wel scoren, maar telkens wanneer we kans zagen op een aansluitingstreffer, scoorde CSL ook weer. In de tweede helft is het dus niet meer gelukt om de achterstand in te halen, waardoor de eindstand uiteindelijk in een 12-10 verlies resulteerde.

De doelpunten werden gemaakt door Baukje, Hilliena (4), Jille (2), Marc, Sanne en Joukje.
Volgende week zal It Fean 2 opnieuw de strijd aangaan. Dan begint om 13:30 de streekderby tegen Harkema.