It Fean F1 moest afgelopen zaterdag de eerste zaalwedstrijd spelen. LDODK F1 was de tegenstander. In de zaal is F1 ingedeeld in de 1eklasse, nadat ze op het veld in de 2eklasse kampioen werden. Dus nieuwe tegenstanders en meer tegenstand is te verwachten.

En dat LDODK vol ambitie begon, bleek gelijk in de eerst minuten al; snel was het al 0-1. Daarna leek het erop dat It Fean wat kansen kreeg om in de wedstrijd terug te komen. Maar dit was schijn. In de 7e,8een 9eminuut scoorde LDODK 0-4. It Fean speelde inmiddels met een extra speler, dit mocht echter niet baten. Het scoren ging door en in de pauze was de stand inmiddels 2-10. Dit was toch niet wat we hadden verwacht.

LDODK was feller, gretiger op de bal. Had wat langere spelers en kon de bal dus gemakkelijker pakken. Maar It Fean gooide zelf te vaak niet goed, bij de tegenstander in de hand. Ook de afvang was vaak voor LDODK en verdedigend was men niet alert genoeg.

De 2ehelft was wat meer strijdlust te zien, maar het was duidelijk dat LDODK de betere partij was vandaag. De eindstand werd uiteindelijk 4-18

Voor It Fean scoorden deze week Eva (2x), Marit, Jan Rienk.

Wel werden de strafworpen door It Fean met 4-2 gewonnen. Baukje, Emma, Marit en Eva scoorden.

Volgende week speelt It Fean tegen Heerenveen F1. Ook dit zal een zware wedstrijd worden.

it fean f1 - ldodkah gorredijk f1 8 november