Wedstrijdverslagen van It Fean E3 van zaterdag 27 september tegen Leonidas en zaterdag 4 oktober tegen DIO.

Op zaterdag 27 september hebben we tegen Leonidas uit Noordwolde gespeeld. Een thuiswedstrijd deze keer. Een ploeg die bovenaan staat in de competitie en ook erg goed speelt en scoort; wat niet onbelangrijk is. Het is een mooie wedstrijd maar het wordt al gauw duidelijk dat Leonidas met de winst naar huis gaat. It Fean doet zijn  uiterste best om zo weinig mogelijk doelpunten tegen te krijgen, maar kan niet voorkomen dat de uiteindelijke eindstand 1-10 wordt in het voordeel van Leonidas. Leonidas is kampioen en wij feliciteren ze hiermee van harte!

Zaterdag 4 oktober hebben we ons laatste wedstrijd in de veldcompetitie gespeeld. We moesten uit naar Dio in Oosterwolde. Het was een spannende wedstrijd. De teams waren aardig aan elkaar gewaagd. It Fean wist vrij snel te scoren met een schot van Jeska. Helaas kwam er ook snel een tegendoelpunt van Dio waardoor de stand op 1-1 kwam. Er werd goed overgespeeld en vrijgelopen. En ook het verdedigen ging goed. Er was zelfs al geoefend op het overnemen van een andere aanvaller. Dit werd goed in de praktijk gebracht. Door een kleine kans onder de korf wist Jeska de score op 1-2 te zetten. Dio wist dit weer gelijk te trekken en wist zelfs nog een voorsprong op te bouwen. De stand 3-2. Wieteke zag haar kans en scoorde 3-3. Helaas mocht het voor It Fean niet meer baten. Dio wist de stand op 4-3 te brengen. Anne-Jorn wist nog een paar doelkansen te creëren, maar helaas geen doelpunt. Uiteindelijk was de eindstand 4-3 in het voordeel van Dio. Ook deze keer geen punten voor It Fean. Maar niet getreurd. Nieuwe rondes nieuwe kansen.

De veldcompetitie zit er op. We hebben leuke wedstrijden gespeeld en weer veel geleerd.
In de zaalcompetitie gaan we er weer met frisse moed tegen aan. We hebben er nu alweer zin in!

De coaches.