Zon, een licht briesje en met leuke mensen een wedstrijdje korfballen in Drachten. Zo was de planning voor afgelopen zaterdag. It Fean 3 moest naar Drachten om de strijd aan te gaan met Drachten 5. Op papier een tegenstander waartegen we altijd wisselende resultaten boeken. Mede omdat het ook altijd weer afwachten is wat voor tegenstander er voor je staat.

De voorbereiding was zoals het gaat bij het 3e, er wordt altijd wel wat vergeten! Maar creatief als we zijn, lossen we het ook weer op. Petra heeft haar schoenen, Peter Koopstra heeft sokken en och ja, Jenco heeft ook nog even gespeeld. Na de speech van Margriet, die aangaf dat het toch wel lekker zou zijn als we met 6 punten de zaal in kunnen gaan, gingen we aan de slag.

De 1e helft verliep erg goed. It Fean 3 speelde zorgvuldig en kreeg veel goede kansen die dit keer ook benut werden. Door zelf regelmatig te scoren, met name de dames lieten zich zien vandaag, en verdedigend niet te veel weg geven, werd er met een comfortabele 4-9 voorsprong gerust. In de rust nog even de puntjes op de i gezet en daar gingen we weer.

Toch verliep de 2e helft iets minder soepel. De start was wel goed. De voorsprong werd zelfs vergroot. Toch sloop er wat gemakzucht in het spel van het 3e. Kansen werden gemist en verdedigend werd er iets minder scherp gespeeld. In de slotfase kon Drachten 5 daardoor de eindstand nog reduceren tot een 10-15 overwinning voor It Fean 3.

Door deze belangrijke overwinning kunnen we met een goed gevoel de laatste thuiswedstrijd op het veld tegen Parabool 3 tegemoet zien. En ook dit keer bleef het nog lang onrustig in Drachten.

Afsluitend met de wijze woorden van Peter Steffen: als je aan het werk gaat, vergeet dan niet je gereedschap.

Nu oogjes dicht en snaveltje toe korfbalbengels.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7