Afgelopen zaterdag moest het vlaggenschip van It Fean in Oudega aantreden tegen Quick’21. De EXPERT-formatie kan de punten goed gebruiken, dus gingen ze met volle overgave de strijd aan en kwamen ze in tegenstelling tot voorgaande wedstrijden op een comfortabele voorsprong die helaas niet tot het laatst kon worden vastgehouden.

Na en snelle 1-3 voorsprong stond er na 20 minuten spelen weer een 7-7 gelijke stand op het scorebord, maar It Fean wist hierna een gat te slaan van 4 punten in 4 minuten tijd door doelpunten van ondermeer Margriet en Hillebrand. Toch kwam Quick’21 voor de rust goed terug en wist de stand tot 11-12 terug te brengen.
In de rust hamerde trainer Gerjan Gorter erop dat er een tandje bij moest, want dit zou Quick’21 ook zeker doen. De eerste 15 minuten in de 2e helft werd om en om gescoord en bleef It Fean nog steeds aan de goede kant van de score in een mooie spannende strijd. In het spel van It Fean slopen wat foutjes en zo wist Quick’21 uiteindelijk op gelijke hoogte te komen. Dit gaf hun vleugels. Door zuivere afstand schoten wisten ze het ene doelpunt na het andere te scoren, 8 doelpunten op rij. It Fean had hier geen antwoord op en zo eindigde de wedstrijd in een 27-18 overwinning voor Quick’21.

Volgende week moet It Fean uit tegen Udiros in Nieuwehorne. Om 15.30 uur zal de ploeg de strijd aangaan om de eerste punten van het seizoen te pakken.