We zijn de start van het seizoen goed begonnen. Op zaterdag 23 augustus hebben we voor het eerst als E-team deelgenomen aan een toernooi bij Quick Oudega. Voor ons een mooi moment om het balgevoel terug te krijgen na zo’n lange vakantie. En oefening baart kunst. Het E-team speelde erg goed en scoorde ook goed! Zo goed dat we de eerste prijs wonnen en een heuse beker mee mochten nemen naar It Fean. Ook kregen we allemaal een vaantje. Een mooie herinnering aan dit toernooi.

Een week later ging de competitie van start. We hadden onze eerste uitwedstrijd tegen Leonidas in Noordwolde. In de miezerregen deden we erg goed ons best maar wat vorige week wel lukte, lukte vandaag niet. Helaas konden we dan ook geen punten mee naar huis nemen.

Op 6 september hadden we onze eerste thuiswedstrijd tegen DIO uit Oosterwolde. Het was een spannende wedstrijd waarbij alle spelers hun uiterste best hebben gedaan. DIO begon de wedstrijd met een voorsprong waarop Wieteke scoorde zodat we weer gelijk stonden. DIO had het antwoord klaar en nam weer de leiding. Vrij snel wist Arjan weer gelijkspel te maken. DIO probeerde het nog een keer en alweer was DIO die de leiding nam. Arjan wist wat hem te doen stond en scoorde weer. Daarna kreeg It Fean vleugels en wisten Stepanie en Arjan te scoren waardoor de eindstand op 5-3 kwam in het voordeel van It Fean.

Zaterdag 13 september hebben we tegen Sparta uit Zevenhuizen gespeeld. Alweer een thuiswedstrijd. Het was weer een mooie korfbaldag. E3 heeft samen met het team van Sparta een leuke wedstrijd laten zien. It Fean was soms een beetje overmoedig met het gooien van lange ballen en het schieten vanaf de middellijn (wat iets te ver was) maar herstelde ook snel. Door achter de bal aan te hollen en deze dan ook weer te bemachtigen. Inloopballen hebben we nog niet veel bespeurd maar elke week wordt er weer wat nieuws geleerd. De meeste doelpunten worden gescoord door de afstandsschoten. Deze ballen vallen er erg mooi in! De eindstand is vandaag 6-4 in het voordeel van It Fean.

Al met al hebben we tot nu toe goede resultaten behaald. We hebben 3 wedstrijden gespeeld waarvan 2 gewonnen en 1 verloren. Er is nog van alles mogelijk. We gaan ervoor samen met onze spelers van E3. Op naar de volgende wedstrijd. Deze is op zaterdag 20 september om 10.00 uur tegen Sparta in Zevenhuizen.

De coaches.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer