Na een welverdiende vakantie is ook voor het 3e team van kv It Fean het seizoen weer begonnen. Met enkele mutaties: Eelkje Postma is gestopt, maar ook 2 frisse en jonge talenten er bij gekregen. Atje en Hester welkom bij het 3e. De gemiddelde leeftijd is hierdoor weer enigszins in balans.

Natuurlijk blijft het 3e een brok routine met een vleugje vergane glorie met af en toe een te grote mond. Maar we blijven doorgaan. We houden jullie scherp selectie!

Onze eerste tegenstander, na twee zware trainingen, was het onbekende AVO 5. Vol enthousiaste spanning gingen we op pad naar Assen. De opstelling liet meteen zien dat we de wedstrijd serieus namen. De twee jonge talenten kregen gelijk een basisplaats met de gedachte om de tegenstander fysiek kapot te spelen.

De 1e helft liet dan ook een gretig It Fean zien. We kregen veel kansen echter de scherpte is nog een aandachtspunt voor de volgende trainingen. Verdedigend was het complete 3e team meteen bij de les. Er werden praktisch geen onnodige fouten gemaakt. Hierdoor had AVO 5 moeite om lange aanvallen op te zetten. It Fean 3 ging dan ook met een “comfortabele” 3-4 voorsprong rusten.

De 2 talenten hadden de 1e helft hun werk uitstekend gedaan en hun tegenstanders fysiek kapot gespeeld. Nu kregen Petra en Jantina de kans om het goede werk van Atje en Hester af te maken.

De 2e helft liet hetzelfde beeld zien als de 1e helft. It Fean 3 veel goede kansen maar niet scherp genoeg in de afronding maar verdedigend weer erg sterk. Zelfs zo sterk dat AVO 5 de 2e helft maar 1 doelpunt wist te maken. It Fean 3 wist ondanks het gebrek aan scherpte in de afronding toch nog 3x te scoren. De eindstand was dan ook een verdiende 4-7 overwinning voor It Fean 3. De kop is er af, nu werken aan de finesse in de afronding en we kunnen weer fantastische wedstrijden verwachten van het 3e team.

Nieuw in de verslagen van het 3e zal zijn de “De Tip van Peter Steffen”. In de kantine na de wedstrijd bleek dat Peter Steffen veel wijsheid in pacht heeft en dit graag deelt met de rest.

Voor vandaag de volgende tip: steek geen vuurkorf aan onder een afdakje!

Na deze wijsheid zijn we maar snel naar huis gegaan, voorbereidend op de volgende wedstrijd.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW117 apr.4 - 8
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)