Op zaterdag 17 mei stond de wedstrijd It Fean 1 tegen HHV 1 op het programma. Voor beide teams een belangrijke wedstrijd. Bij winst kon It Fean op de 1e plek komen, maar bij verlies blijft HHV op de 1e plaats staan.

Op een mooie zonnige dag begon de EXPERT-formatie aan de wedstrijd. De aanval bij It Fean ging moeizaam, ondanks dat er veel kansen waren wist It Fean ze niet af te maken. Bij HHV gingen de aanvallen gemakkelijker, waardoor HHV al snel de 0 van het scorebord wist te halen doormiddel van een kans rond twee à drie meter bij de korfzone. Hierna gingen de doelpunten gelijk op wat resulteerde in een stand van 2-2. It Fean werd verdedigend minder scherp en daar wist HHV duidelijk goed gebruik van te maken. HHV had veel kansen en scoorde in een korte periode drie afstandsschoten, waarbij HHV uitliep naar 2-5. It Fean had het lastig qua aanvallend opzicht als in verdedigend opzicht. De kansen waren er, maar nu moesten de kansen nog afgerond worden. Het was It Fean die als eerste weer wist te scoren, door een mooi kansje achter de korf. It Fean kwam dichterbij, maar toch wist HHV al gauw uIt te lopen naar een 4-8 voorsprong. It Fean wist voor de rust nog tweemaal te scoren wat resulteerde in een 6-8 voorsprong in het voordeel voor HHV.
De tweede helft startte It Fean scherp en wist achter elkaar zes doelpunten te maken, waarbij It Fean in korte tijd met vier punten verschil voor stond. Het spel van HHV ging duidelijk minder en daar wist It Fean goed mee om te gaan. HHV herpakte zich en wist tweemaal te scoren, wat de stand nu bracht op 12-10. It Fean wist nog tweemaal te scoren deze wedstrijd, maar ook HHV zette alles op alles en wist in de laatste paar minuten nog drie doelpunten te maken, waardoor de laatste 2 à 3 minuten erg belangrijk waren en we daarom in de aanval het goed moesten opzetten om zo de wedstrijd goed uIt te kunnen spelen. De aanval wist het goed uIt te spelen en al snel ging het fluitsignaal en is de winst voor It Fean.
Zaterdag 24 mei speelt It Fean om 16.00 uur uIt tegen Altijd Kwiek.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7