Afgelopen zaterdag moest It Fean 2 het opnemen tegen Flamingo’s 3 en winnen om te strijden voor promotie.

In de aanval begonnen Marc, Niels, Meike en Joukje. In de verdediging Remco, Lubbert-Jan, Daisy en Ellen. Sanne en Jille zaten onder de paraplu op de bank. Het verloop van de eerste helft ging als verwacht. It Fean speelde geduldig en kreeg genoeg kansen om uit te lopen. De tegenstander hielp hier en daar een handje door veel ballen te verspelen met het natte weer. 10 minuten voor rust scoorde Joukje de 9-0 en was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. Flamingo’s kon voor rust nog wat terug doen 10-1.
Herman hamerde er in de rust op het zelfde spel te behouden en eigenlijk geen tegendoelpunten meer te krijgen. Echter zat er bij It Fean iets anders in de thee dan bij Flamingo’s die de tweede helft meer tegenstand kon bieden. De thuisploeg had nog steeds meer kansen, maar wist ze niet af te ronden. De tweede helft eindigde dan ook gelijk in 5-5 met een eindstand van 15-6, weer een gewonnen wedstrijd. Erg belangrijk, gezien concurrent voor de tweede plaats Altijd Kwiek punten heeft laten liggen. It Fean heeft de laatste wedstrijd tegen Altijd Kwiek genoeg aan een gelijkspel om te promoveren naar de reserve 3e klasse. Een prima prestatie.
Doelpunten It Fean: Meike 4, Daisy en Lubbert-Jan 3, Marc 2, Remco, Joukje en Niels 1

17 apr.20:00Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer