Op een mooie zomerse dag moest It Fean / Boelenslaan 1 aantreden tegen SIM 1. Deze wedstrijd was belangrijk voor It Fean / Boelenslaan, omdat als we wonnen van SIM we dan kampioen waren. De vorige wedstrijd tegen SIM hadden we best wat moeite met deze ploeg. We moesten de wedstrijd daarom ook niet te makkelijk ingaan, aangezien op papier het een makkelijke wedstrijd moest worden.

De Expert-formatie begon scherp aan de wedstrijd en maakte het SIM erg lastig, doordat er goed op de ballijn werd verdedigd. Hierdoor kwam SIM moeilijk aan goede aanvallen toe. Bij It Fean / Boelenslaan bleek dit echter een ander verhaal te zijn. De aanvallen werden goed opgezet, kansen werden gecreëerd en de doelpunten vlogen SIM om de oren. Aan het eind van de 1e helft stond er een 19-1 op het scorebord in het voordeel van It Fean / Boelenslaan 1.

In de pauze werd besproken dat het erg goed ging en we op deze manier door moesten gaan met spelen. De druk was er af, want de kans dat het nu nog mis kon gaan was erg klein. Alleen wist onze coach de druk toch een beetje terug te laten komen, aangezien er besproken en ook wel een klein beetje verwacht werd dat we wel 35 tot 40 doelpunten konden maken. Normaal gesproken is 20 doelpunten een erg mooi aantal, maar aangezien we dit al bijna in de 1e helft hadden gescoord zouden we dat nog best wel waar kunnen maken. En eerlijk is eerlijk dit is toch wel een wedstrijd waar alles wil en alles zo goed als lukt.

In de 2e helft wist It Fean / Boelenslaan op dezelfde manier door te gaan als in de 1e helft. Er werden weer goede aanvallen opgezet en de spelers die over hadden tegenover hun tegenstander werden op de juiste manier uitgespeeld. Op een gegeven moment wist SIM ook wat doelpunten mee te pikken, maar was dit niet meer genoeg en dit bracht de einstand op 37-7 in het voordeel van It Fean / Boelenslaan. Wat betekent dat It Fean / Boelenslaan 1 zich kampioen mag noemen van de 4e klasse, poule 4B. We willen als team het publiek bedanken die ons zijn komen aanmoedigen tijdens deze belangrijke wedstrijd.

17 apr.20:00Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer