Zaterdag 1 april moest het tweede team van It Fean / Boelenslaan in de eerste veldwedstrijd aantreden tegen Mid-Fryslân 4. Omdat er mensen van het tweede meegingen met het eerste, en er daarnaast nog een aantal afwezigen waren, gingen we van start met een creatieve opstelling. Met dank aan Sietse en het 3e team. Ze konden zelf niet spelen omdat ze met ons meededen.

In de eerste helft kwamen we al vrij snel achter met 1-0. Vervolgens werd het 2-0. Toen werd het 3-0. Toen werd het 4-0. Toen werd het 5-0. Toen werd het 6-0........ Helaas kunnen we nog een tijdje doorgaan. Gelukkig wist Niels onze eer te redden met een tegendoelpunt.
Tijdens ons bakje thee, met een achterstand van 11-1, hebben we onze doelstelling om te winnen maar enigszins bijgesteld. We wilden een goede 2e helft laten zien. Meer scoren dan de 1e helft en Niels van zijn positie als topscoorder afstoten.
De tweede helft gingen we voortvarend van start. Iris deed ook nog een verwoede poging om topscoorder te worden, maar ook Niels bleef scoren. Uiteindelijk was de tweede helft dan ook een stuk beter en werd het toch nog een wedstrijd. We hebben zelfs de tweede helft gewonnen met 7-9! Bovendien hadden we de tweede helft 9 keer zoveel doelpunten gemaakt als de eerste, dat kon Mid-Fryslân (gelukkig) niet zeggen.....
Door de eerste helft te vergeten konden we toch nog met opgeheven hoofd het veld verlaten. De volgende wedstrijd tegen Harkema zullen we er dan ook volop voor gaan om 2 goede helften te spelen.