Op 19 februari stond om drie uur de wedstrijd tegen Westergo 2 op het wedstrijdschema voor de spelers van It Fean 3. It Fean 3 staat  momenteel op de derde plaats in de competitie achter Oranje-Zwart en Emmeloord.  Ditmaal was de ploeg bijna op maximale sterkte, mocht het niet zo zijn dat er een tweetal spelers toeschouwer waren door een blessure.

Dat de ploeg zonder officiële coach soms een slechte dag beleeft, was tot uiting gekomen bij de eerste wedstrijd in Bolsward. Hier eindigde de eerste wedstrijd in een forse nederlaag. Het was dus taak voor het BY-klussen-team om een ijzersterke wedstrijd neer te zetten en deze klus te klaren.

Na het eerste fluitsignaal werd er gestart met een goede aanval waar er binnen de eerste minuut gescoord werd. Dat er aan de verdedigende kwaliteiten mag worden gewerkt, was te zien aan de stand na 11 minuten, hier keken de roodhemden tegen een 1-4 achterstand aan. Na een serie goede aanvallen en een aantal schoonheidsfoutjes gingen de ploegen met een tussenstand van 6-6 de kleedkamers in.

Na de welverdiende rust werd er in de eerste vier minuten niet gescoord tot It Fean het gat in de korf weer wist te vinden. Het wedstrijdbeeld van de tweede helft deed erg op die van de eerste lijken, de doelpunten wisselden elkaar af tot de stand van 10-10. Vanaf dat moment vond de thuisploeg het wel welletjes geweest en werd er een tandje bijgezet. Met nog drie doelpunten op rij werd de wedstrijd afgesloten met een knappe 13-10 overwinning.

Nog een klein maar toch interessant weetje, tijdens de wedstrijd liep een speler van It Fean een blessure op. Dat de altijd energieke speler over verbazende kwaliteiten beschikt bleek uit de aard van zijn blessure… Zijn teen was voorbij zijn enkel geschoten, hierdoor keerde hij na de rust niet meer terug op het speelveld.

Gescoord werd er door: Niels (6x), Herman (2x), Jenco, Petra, Henk, Grietje en Remco (allen 1x).
De volgende wedstrijd wordt gespeeld op 4 maart om 16.20 tegen Oranje-Zwart in Zwolle.