OPENDE – Door omstandigheden moest de thuiswedstrijd tegen AVO 6 gespeeld worden in Opende. It Fean / Boelenslaan 2 had al een paar maal goede wedstrijden gespeeld maar niet de punten weten mee te nemen maar vandaag ging dat soepeltjes, 16-7.

De wedstrijd was nog even lastig lezen in het begin voor de thuisploeg, want AVO gaf maar erg weinig druk waardoor er veel spelers van AVO probeerden te stelen. Maar in de loop van de minuten mikte Marc de Vries de eerste door het kunststof. Daarna hield de combinatieploeg niet meer op met scoren. Aanvoerder Jille van Houten hield met zijn rebounds de aanvallen levend terwijl Manon van der Veen de doelpunten wist te maken.
Maar daarna gingen ook de jongelingen scoren, Iris van de Veen speelde goed en pikte ook haar doelpuntje mee. Duidelijk was dat de roodhemden veel beter waren dan de gasten. Maar in de rust hield de ploeg zichzelf wel voor dat het niet per ongeluk tegen goals aan moest lopen.
En even leek dit ook te gebeuren, een paar verre afstandschoten van AVO bracht de Drenthen 2 punten dichterbij. Maar toen It Fean / Boelenslaan er even goed voor ging zitten was het gebeurd met het Assener verzet.
De Friese formatie liet er geen twijfel over bestaan wie zou gaan winnen, met een rij goals van Fardau de Jong en nog een mooie van Laura Kuipers was het snel gedaan met de tegensputteringen van AVO.
De 16-7 eindstand was dan ook meer dan terecht.