GRONINGEN – De studenten uit Groningen spelen altijd erg vroeg dat heeft het tweede al eerder dit seizoen gemerkt. Parabool 6 was de tegenstander, de Fean-/Loanster combinatie speelde een goede wedstrijd maar scoorde niet genoeg om te winnen.

Het tweede is reëel en weet dat het nu in een mindere fase zit, daarbij moest de gehele selectie maar ook het derde toch met een krappe hoeveelheid personeel doen vanwege blessures en afwezigheid. Het lukte toch om alle teams te laten spelen. Tegen Parabool ging het eigenlijk volledig gelijk op. Aanvoerder Jille van Houten maakte na de 1-0 van Parabool de gelijkmaker.

Scheidsrechter was de ons allom bekende Jacob Bron die naar Groningen verhuisde voor zijn studie en daar nu ook speelt en nu dus fluit. Even leek de Parabool uit te lopen toen het 3-1 maakte maar Marc de Vries en weer aanvoerder Jille van Houten maakten weer gelijk. Iris vd Veen was onder de korf de baas in de rebound en wist zodoende de aanvallen flink te rekken. Ook de sterk spelende Joukje Kunnen mikte een prachtig kansje raak.

In de rust kwam spits Hilliena Zandstra de zaak versterken, hoewel zij nog wel de 6-5 raak mikte bleken de friezen toch niet in staat om de hegemonie van de Groningers te doorbreken, na 9-6 toen Fardau de Jong een strafworp uit het vuur sleep, leek er een definitief gat geslagen te zijn. Maar vechtlust en energie heeft It Fean / Boelenslaan meer dan genoeg is ook al vaker gebleken en na 10-7 kwam het puntje voor puntje weer dichterbij, bij 10-8 eigenhandig door Marc de Vries gescoord, leek alles weer mogelijk.

Helaas keurde onze leidsman een zwaar verdedigd schot door de ijzersterk spelende Marc de Vries toch goed maar IJsbrand vd Meer mikte weer 11-9 raak en de Friezen bleven dus aandringen. Ook toen het 12-9 werd gingen de roodhemden er nog eens goed voor en werd het 12-10. De tijd was tekort om de race helemaal af te maken maar dat ook een verloren wedstrijd mooi en spannend kan zijn bewees ons tweede zaterdag.

Doelpuntenmakers: Jille van Houten 4x, Marc de Vries 3x, Joukje Kunnen, Hilliena Zandstra, IJsbrand vd Meer

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer